... שהעולם קיים ועצם קיומו מעיד על יכולת אינסופית. הוא מסביר כי זהו טיעון נפוץ: אם אלוהים עשה דבר גדול כמו
לברוא את העולם, סימן שהוא יכול הכל. אך אליעד מיד מציב אתגר לטענה זו ושואל האם באמת הוא כל - יכול. אם אכן אלוהים כל - יכול, אזי הוא יכול היה לבחור שלא
לברוא את העולם. כלומר, אם אכן הוא מסוגל היה לא לברוא אך בכל זאת ברא, עולה שאלה קריטית - למה הוא בחר לעשות ... מסביר שמבחינה לוגית, כדי שתהיה בחירה אמיתית, חייבת להיות אפשרות לבחור אחרת ממה שבחרת בפועל. אם אלוהים בחר
לברוא את העולם, הוא חייב היה יכול לבחור גם שלא לברוא אותו. אבל אם הרצון של אלוהים לא היה נתון לשליטתו או ... הוא אכן כל - יכול, נשאלת השאלה: האם הוא יכול היה לעשות אחרת ממה שעשה? לדוגמה, האם הוא היה יכול לבחור שלא
לברוא את העולם? אם התשובה היא כן, עולה השאלה: אם הוא לא היה מחויב
לברוא את העולם, למה בכל זאת ברא אותו? אם נגיד שהוא ברא את העולם כי זה מה שהוא רצה, נשאלת שאלה נוספת - האם ... מחויב לרצון שלו? אפשרות אחת היא שאלוהים יכול היה לבחור לעשות נגד רצונו, אך בכל זאת בחר לממש את רצונו
ולברוא את העולם. אך אם הוא מסוגל לבחור נגד רצונו, מדוע בחר דווקא לממש אותו? מי ברא את הרצון של אלוהים? אם ... היה לעשות אחרת ממה שהוא עושה מה את חושבת תני דוגמה לדבר, לדוגמה נגיד אלוהים ברא את העולם הוא יכול היה לא
לברוא את העולם? כן הגיוני הוא יכול היה לא
לברוא את העולם אז למה הוא ברא את העולם, יכול היה לא לברוא אז למה הוא ברא? ש: זה מה שהוא רצה. אליעד: יפה ...