אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בריאת העולם ✔ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה? ✔ האם מתן תורה אכן התרחש במציאות? הוויכוח סביב השאלה האם מתן תורה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:13ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
האם מתן תורה אכן התרחש במציאות?

הוויכוח סביב השאלה האם מתן תורה ויציאת מצרים התרחשו במציאות מתנהל בין אלו שטוענים שהסיפורים הללו אכן התרחשו, לבין אלו שמכחישים אותם וטוענים שהם לא התרחשו. לכאורה, משמעות הוויכוח פשוטה: אם מתן תורה באמת קרה, אז יש אלוהים ויש מצוות שאותן צריך לקיים, ואם לא היה, אז לא חייבים לקיים מצוות ואין מחויבות דתית. אך למעשה, אליעד כהן טוען שזה ויכוח סרק ומיותר לגמרי, משום שאין שום משמעות אמיתית לשאלה האם הניסים הללו אכן התרחשו.

מהי משמעות הניסים והאם הם מוכיחים את קיומו של אלוהים?

אליעד מסביר שהדתיים כל הזמן מנסים להוכיח את קיומו של אלוהים דרך הניסים, בטענה שאם מתרחשת תופעה בלתי מוסברת, היא מוכרחה להיות פעולה של אלוהים. מתן תורה מתואר כאירוע מלא אותות ומופתים שמוכיחים לכאורה את קיומו של כוח עליון. עם זאת, אליעד מדגיש שבעצם, אף אירוע לא מהווה הוכחה מוחלטת לשום דבר. הוא מדגים שהטענה של הדתיים - לפיה נס בהכרח אינו יכול להיות אקראי - אינה נכונה בהכרח. הוא טוען כי גם אם מישהו אומר שאלוהים גרם לנס, עדיין נשאלת השאלה מדוע אלוהים רצה לעשות דווקא את הנס הזה, וכל תשובה לכך מובילה שוב לשאלה נוספת, ובסוף לתובנה שהכל בעצם אקראי.

מדוע הרצון של אלוהים נתפש כאקראי?

כאשר אליעד בוחן את הרעיון לפיו אלוהים החליט לעשות ניסים, מתברר שהסיבה האמיתית לכך אינה קיימת, מפני שלאלוהים אינסופי אין באמת סיבות לרצונו. אליעד מתאר כי אם אלוהים היה רוצה שאנשים יכירו בו, הוא היה יכול לעשות זאת ללא ניסים, כי הוא כל יכול. אם הוא עושה משהו למטרה כלשהי, הרי שהוא יכול היה להשיג את המטרה בלי פעולות מקדימות. המשמעות היא שכל מה שאלוהים עושה הוא רק בגלל עצם העשייה, ולא מסיבה חיצונית. מכאן מגיעים למסקנה כי הרצון של אלוהים הוא אקראי לחלוטין, וכי אי אפשר באמת להסביר למה הוא עשה פעולה מסוימת דווקא בצורה מסוימת ולא אחרת.

כיצד אלוהים נתפס כאחד עם המציאות?

אליעד טוען כי רוב האנשים, במיוחד הדתיים, תופסים את אלוהים בצורה מעוותת. הם מדמיינים שיש אלוהים מצד אחד ועולם מצד שני, וכי לפעמים אלוהים מתערב ולפעמים לא. אבל לפי תפיסתו של אליעד, אלוהים אינו ישות נפרדת מהמציאות, אלא אלוהים הוא ההוויה עצמה - המציאות שתמיד קיימת ושלא יכולה שלא להתקיים. אי אפשר לחשוב על מצב בו המציאות לא קיימת, כי גם אם המפץ הגדול לא התרחש, עדיין היתה קיימת מציאות אחרת כלשהי. מכאן, שהמציאות עצמה תמיד קיימת, והיא בעצם אלוהים.

האם יש הבדל בין נס גדול לבין אירועים שגרתיים?

לפי ההסבר של אליעד, אין שום הבדל בין נס גדול לבין אירועים יומיומיים. הנס הגדול ביותר הוא עצם קיום המציאות והמפץ הגדול - הרגע בו הכל התהווה מאפס מוחלט. אם אדם מבין שבכל רגע ורגע מתרחש למעשה נס הבריאה מחדש, הוא כבר לא מתרגש מנס ספציפי שקרה בעבר כמו מתן תורה או יציאת מצרים. כל דבר שקורה, אפילו פעולה פשוטה כמו דיבור או הזזת אצבע, מתהווה בכל רגע מחדש מאותו כוח בדיוק, ולכן לא שונה במהותה מאירועים הנחשבים ל"נס".

האם קיימת בכלל בחירה חופשית אם הכל מאלוהים?

כאשר מבינים שהמציאות מתהווה כל רגע מחדש על ידי אותו כוח אינסופי, שאלת הבחירה החופשית הופכת לחסרת משמעות. לפי אליעד, האדם אינו באמת בוחר דבר, כי הכל מתהווה על ידי אותו הכוח בכל רגע. גם אנשים דתיים שחושבים שהם חייבים לקיים מצוות, וגם חילוניים שחושבים שיש להם בחירה חופשית, כולם מונעים בפועל מאותו כוח. אפילו הטעויות או "הטיפשות" כביכול, לפיה אנשים חושבים שהם צריכים לקיים או לא לקיים מצוות - גם היא נבראת על ידי אותו כוח בדיוק.

מדוע מי שמבין זאת חווה חיים טובים יותר?

אליעד מסביר שמי שמבין לעומק את הרעיון שכל המציאות מתחדשת בכל רגע מחדש, חווה בכל רגע את הנס הגדול של הבריאה מחדש. אדם כזה לא עסוק בוויכוחים על העבר, ולא צריך להוכיח קיומו של אלוהים דרך ניסים או אירועים היסטוריים. במקום זאת, הוא חווה תחושה של שלמות ואחדות עם המציאות, כי הוא מבין שכל מה שמתרחש הוא ביטוי של אותו כוח אינסופי בדיוק, בכל רגע ורגע מחדש.
האם מתן תורה התרחש באמת?

הסיפור על מתן תורה מעורר ויכוח בין אלו שטוענים שהאירוע התרחש, לבין אלו המכחישים וטוענים שהוא לא קרה. יש הטוענים כי אם אכן התקיים מתן תורה, הרי שיש אלוהים ומצוות, ואז האדם מחויב לקבל זאת. מאידך, אם מתן תורה לא היה, אין מחויבות לקיים מצוות. עולה השאלה, האם בכלל יש משמעות לשאלה אם הוא היה או לא היה?

מהי משמעות הוויכוח על הניסים והנפלאות?

הדתיים משתמשים ברעיון הנס כהוכחה לקיומו של אלוהים: אם קורה אירוע בלתי מוסבר, הם מייחסים אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, מתעוררת השאלה מה גרם לו לרצות לפעול דווקא באופן הזה. בסופו של דבר, הרצון של אלוהים נתפש כרצון אקראי, מכיוון שאי אפשר להסביר מה גרם לו.

מדוע התפישה על אלוהים כישות נפרדת מולידה חקירות אינסופיות?

כאשר אדם מניח שאלוהים הוא ישות נפרדת מהמציאות - יש אלוהים ויש עולם - נשאלת השאלה למה אלוהים בחר לבצע ניסים. אם המטרה היא להראות שהוא קיים, הוא הרי כל יכול ויכול היה לעשות זאת בדרכים פשוטות יותר. החקירה מובילה לנקודה שבה, אם אין סיבה ממשית לרצון של אלוהים, אז למעשה הכל חוזר לאקראיות. מצד שני, אם הרצון שלו נוצַר על ידו עצמו, עדיין צריך לשאול מה גרם לו לרצות להוליד את הרצון הזה. כך או כך, עולה הטענה כי כל ניסיון לתלות את הכל בפעולה של אלוהים לבסוף מוביל להבנה שהפעולה אקראית.

למה הכל נראה אקראי מצד האמת?

על פי הטיעון המוצג, אלוהים הוא כוח אינסופי ולא ניתן לייחס לו סיבות בתוך ממד הזמן והמרחב שלנו. אם שואלים מדוע קרה נס מסוים, ומישהו משיב ש"אלוהים עשה זאת", מתעוררת מיד השאלה למה הוא בחר כך, ולמה לא אחרת. מכיוון שאין תשובה סופית, המסקנה הלוגית היא שבסופו של דבר הכל אקראי, כי הרצון האלוהי פשוט "ישנו" ללא סיבה קודמת.

כיצד נתפסת המציאות כאלוהים שתמיד קיים?

הוסבר שאם נחשוב על אלוהים כהוויה הראשונית של המציאות, אז הוא לא יכול שלא להיות קיים. גם אם לפני המפץ הגדול התקיימה מציאות כלשהי אחרת, עדיין היתה מציאות. כלומר, המציאות עצמה לעולם לא נעלמת, ולכן אין טעם לתלות את קיום העולם ב"פעולה" של ישות חיצונית. כשאנשים מדברים על אלוהים כעל ישות אחת לצד העולם, הם לפי הטענה "כופרים" ברעיון האלוהי האמיתי, כי הם מציירים אותו כישות נפרדת וזקוקה להוכחות.

אז מה הטעם לבדוק אם אירוע כמו מתן תורה היה או לא?

אם מבינים שהמציאות כולה היא אלוהים, אז לא משנה אם היה נס מסוים או מתן תורה היסטורי. הנס האמיתי הוא עצם קיומה של המציאות. כל רגע שבו האדם מדבר או פועל הוא נס לכשעצמו. לכן נטען כאן שאין שוני מהותי בין התופעות "הגדולות" של הניסים בתורה לבין הדברים היומיומיים, הכל מגיע מאותו כוח, והכל שווי ערך.

האם יש משמעות לבחירה חופשית ולקיום מצוות?

כאשר הכל מתהווה בכל רגע מחדש על ידי אותו כוח, עולה השאלה אם לאדם יש בחירה חופשית ומדוע מצפים ממנו לקיים מצוות. לפי הדברים, אם הכל נעשה על ידי אלוהים, גם הדתיים שחושבים שעליהם לקיים מצוות - בעצם מוּנעים על ידי אותו כוח ממש, כמו החילוני שבוחר לא לקיים מצוות. הטענה היא שאם אדם חווה את ההתחדשות של העולם ואת היות הכל אחוד, הוא מבין שאין פער אמיתי בין אירועים "גדולים" לבין פעולות שגרתיות של אנשים ביום יום.

מהו הנס הגדול ביותר?

לפי ההסבר, הנס הגדול ביותר הוא עצם בריאת העולם, או מה שמכונה המפץ הגדול. כל ההתרחשויות, בין שהן נראות יוצאות דופן ובין שנראות טבעיות, נובעות מאותו כוח אחד. אם אדם תופש שחוויית המציאות היא חוויה של התחדשות תמידית, הופך חסר משמעות הוויכוח אם היה אירוע מסוים אי פעם, כמו מתן תורה או יציאת מצרים, כי ההתרחשות עצמה לא עולה על הנס שקורה בכל רגע, שבו המציאות מתקיימת מחדש.

מדוע ההבנה הזו מובילה לחיים טובים יותר?

ברגע שאדם מפנים שהכל מתהווה בכל רגע, ושהכוח האלוהי הטמון במציאות פועל באותה מידה בכל התחומים, אין טעם בוויכוחים היסטוריים ובהתייחסות למאורעות מסוימים כאל הוכחה לאלוהים. במקום זאת, האדם חווה את ההתגלות בכל רגע, וחי בתחושה של שלמות ואחדות עם המציאות.
הפעם אני רוצה לדבר על מתן תורה. היה או לא היה, ויש כאלו שטוענים שהיה

אחרים טוענים שלא היה, יציאת מצרים וכו'.

האם הסיפורים היו, או לא היו, ובעצם מה שנעשה, נסביר.

אלו שאומרים שסיפורי מצרים לא היו, ומתן תורה לא היה, והם אומרים זאת כי אם היה כן מתן תורה, אז יש אלוהים ויש מצוות ואז כביכול מחויבים, ואם לא היה, אז לא מחויבים.

ואנחנו נראה שהוויכוח אם היה או לא היה הוא ויכוח סרק.

הדתיים מנסים להוכיח כל הזמן שיש אלוהים, ואחת ההוכחות שלהם זה על ידי הניסים.

כי אם לא יודעים להסביר את זה זה כנראה נס, ואם זה נס והם ל יודעים להסביר את זה אז כנראה שאלוהים עשה את זה.

כי מי יכול לעשות משהו שאי אפשר להסביר?

ומתן תורה, היו שם הרבה ניסים ונפלאות, ומשה אמר, אתם ראיתם שהיו הרבה אותות ומופתים, ולכן תאמינו.

וברמה הלוגית שום דבר לא הכרחי, אולי ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס.

אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף.

גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח אקראי.

כי הכוח של אלוהים הוא אקראי, ואלוהים הוא אחד.

והדתיים שהם כופרים באלוהים שהוא כל יכול, והם אומרים שאלוהים, למה עשה ניסים?

כי הוא רוצה שתכיר אותו, שתדע שהוא קיים!

אבל אם הוא היה רוצה שאדע שהוא קיים, הוא לא צריך לעשות ניסים וניסיונות, הוא הרי כל יכול.

בכל מקרה, אלוהים לא עושה אף פעם משהו בשביל משהו אחר, כל מה שהוא עושה, זה בשביל הדבר עצמו, ולכן מה שאני טוען, שהרצון של אלוהים, נראה בסוף שיש פה תהליך אקראי.

מצד האמת זה באמת ככה. ונניח שהוא רצה לעשות את זה, איך נוצר בכלל הרצון של אלוהים, מה יצר את הרצון שלו?

כי אלוהים מצד טבעו אין לו רצון. למה אין? כי הוא ורצונו זה בכלל אחד, אין אצלו מחשבה, לא שייך להגיד שהוא עושה בכלל משהו.

ומי גרם את השינוי הראשון? מי גרם לאלוהים לרצות בכלל משהו.

ויש שאומרים, כן.. אלוהים יצר את הרצון שלו עצמו לרצות.

ולמה הוא גרם לזה? הוא רצה לרצות, או שהוא לא רצה לרצות? כי אם הוא לא רצה, זה אומר שהוא לא בחר, ואי אפשר לאמר שהוא רצה לרצות את הרצון שלו, כי עוד לא היה לו רצון.

ז"א שבכל מקרה בסופו של תהליך מגיעים לתוצאה של אקראיות.

ואותו דתי חכמולוג שיגיד לך זה לא אקראי, זה אלוהים עשה את זה, נכון!

אבל אלוהים עשה את זה עדיין נשאר אקראי, לכן אין משמעות מי עשה את זה אם זה נשאר אקראי.

ועכשיו ניתן נקודת מבט נוספת, על מתן תורה, האם התרחש, האם הניסים קרו או לא.

והאנשים שנותנים לזה משמעות, זה בגלל תפישה מעוותת את מה זה אלוהים.

ובגלל התפישה המעוותת הם צריכים להוכיח כל הזמן שאלוהים קיים! הם אומרים, הנה אתה רואה, קרה איזה נס, אז זה אומר שאלוהים קיים. כי הם לא מבינים מה זה אלוהים בכלל.

אלוהים זו הישות שלא יכולה שלא להיות תמיד קיימת.

אפשר להגיד על הכל שהיה קיים או לא היה קיים, אבל על המציאות, אין אפשרות לחשוב שלא היתה מציאות, אולי לפני המפץ הגדול, היתה מציאות אחרת, אבל עדיין היה משהו שנמצא.

המציאות היא תמיד קיימת, עם זמן בלי זמן, עם חוקי פיזיקה או בלי חוקים.

זה אומר שאלוהים תמיד קיים, אלוהים הוא ההוויה של המציאות, הדבר שאינו יכול שלא להיות קיים.

עכשיו, כאשר האדם חושב שאלוהים הוא ישות כלשהי, שהיא לא המציאות, שהיא רק חלק מהמציאות.

כי הדתיים הכופרים, אומרים יש אלוהים ויש עולם, יש לפעמים התערבות ולפעמים אין, ולכן הכל מידי שמים חוץ מיראת שמים.

אבל מי שמבין, ומי שתופש את המציאות בצורה נכונה, כל מה שנמצא, גם אם תעלים את הכל עדיין משהו ישנו, גם אם אתה לא מבין את זה. וממילא אז, כל המשמעות של הניסים מתבטלת לגמרי.

ואז זה נס שיש לי 5 אצבעות, כמו כל דבר אחר שמתהווה מאותו כח.

היתה יציאת מצרים או לא וכו', מה זה משנה, מי שמבין, זה לא משנה אם היה או לא היה

מה זה שונה מתן תורה מזה שאני מדבר עכשיו?

הנס הכי גדול שהיה זה בריאת העולם.

האירוע המשמעותי ביותר שהיה אי פעם, זה המפץ הגדול. ומה שייך אז, מה המשמעות, אם היה מתן תורה או לא.

וגם אם אלוהים ידבר עכשיו מהשמים, מה זה משנה? הרי הכל אחד!

כל מה שקורה זה מאלוהים.

אם הדתיים היו חווים את ההתגלות של אלוהים כל רגע מחדש, אז אין משמעות לשאול מי עשה את מתן תורה, כי מי שעשה את מתן תורה עושה לאנשים לנסוע בשבת.

הכל זה כוח אחד, וגם אם אני מתווכח איתך זה אותו כוח עושה אותו.

ואם הכל מתהווה כל רגע מחדש, אז מה שייך להגיד שיש לך בחירה חופשית, ואז מה שייך להגיד שצריך לקיים מצוות וכו'.

ונכון שגם את זה אלוהים עשה שיהיו דתיים מטומטמים שיחשבו שהוא רוצה שהם יחשבו שהם צריכים לעשות משהו.

וגם חילוניים שירוצו וירוצו ולא יבינו למה?

וגם אם אין בחירה אז למה אני בכלל נותן הרצאה, כי אף אחד ממילא לא אמור להבין אותי בכוח עצמו.

בכל מקרה בשורה תחתונה צריך להבין את האמת, שהמציאות מתהווה כל רגע ורגע מחדש

וכאשר האדם מבין את זה, הוא חווה כל רגע את המפץ הגדול, את הפלא הגדול ביותר.

וכל מה שקורה זה הנס הגדול ביותר, ושאם אדם מבין את זה אז אין משמעות אם היה מתן תורה או לא היה, ואז אדם חי חיים טובים באמת.
המפץ הגדול, בריאת העולם יש מאין על ידי אלוהים, למה המפץ הגדול הוא לא בריאת העולם יש מאין?
... הגדול, בריאת העולם יש מאין על ידי אלוהים, למה המפץ הגדול הוא לא בריאת העולם יש מאין? האם המפץ הגדול הוא בריאה יש מאין? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את הטעות הרווחת בקרב אנשים דתיים, המנסים להקביל בין סיפור בריאת העולם בתורה לבין תיאוריית המפץ הגדול המדעית. הוא מציין שקיימים ניסיונות רבים של אנשי דת להציג את סיפור הבריאה המקראי כהוכחה לחוכמה קדומה של התורה, כאשר הם מתיימרים לטעון שהמפץ הגדול תואם לתיאור של בריאת העולם יש מאין, כביכול התורה כבר ידעה את מה שהמדע גילה הרבה אחריה. אליעד מדגיש כי זוהי טעות יסודית, שכן התורה מעולם לא התכוונה במובן המקורי שלה לדבר על בריאת עולם יש מאין כפשוטו. האם התורה מדברת בכלל על בריאה יש מאין? אליעד מבהיר את אי - ההבנה שקיימת בנוגע לפירוש הדתי של התורה, ומסביר שהטקסט המקורי של התורה לא מדבר כלל על בריאת העולם יש מאין במובן המודרני והפילוסופי של המילה אין. לפי הפשט של ... הוא מוגבל ואינו באמת מוחלט. למה המפץ הגדול אינו מקביל לסיפור הבריאה הדתי? לסיום, אליעד מבהיר בצורה חד משמעית שאין הקבלה אמיתית בין תיאוריית המפץ הגדול המדעית לסיפור בריאת העולם הדתי. הוא מסביר שההבדל המרכזי הוא שסיפור הבריאה הדתי טוען שבריאת העולם התרחשה יש מאין מוחלט, ללא מקום וזמן כלל, מה שאינו אפשרי מבחינה ...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
... של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא? האם אלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? אליעד כהן מתייחס לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, ומדבר על אחת הטענות הנפוצות בנושא - שאלוהים היה משועמם, ולכן החליט לברוא את העולם. טענה זו אומרת כי לפני בריאת העולם הייתה קיימת רק ישות אחת ויחידה - אלוהים, שהשתעמם והחליט ליצור אקשן - לברוא בני אדם, להכניס טוב ורע למציאות וליצור עניין. אליעד מסביר בפירוט מדוע הטענה שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום אינה הגיונית ואינה פותרת את השאלה האמיתית. הוא טוען שהבעיה המרכזית אינה בעצם השעמום, אלא במה ... השתעמם?, אלא מה יצר אצל אלוהים את הרצון להפסיק את השעמום?. מדוע יצירת הרצון היא השינוי הראשון במציאות ולא הבריאה עצמה? אליעד כהן מדגיש שהשינוי הראשון במציאות לא היה בריאת העולם עצמה, אלא יצירת הרצון של אלוהים. אם הרצון הזה לא היה קיים מלכתחילה, לא הייתה מתאפשרת הבריאה. כלומר, השאלה האמיתית היא מי או מה יצר את הרצון הראשוני אצל אלוהים. הוא מסביר שהרעיון שאלוהים ברא את הרצון ללא רצון מוקדם הוא בעייתי, מכיוון שגם בריאת רצון מחייבת יכולת קודמת, או לפחות אפשרות מסוימת לרצות. כך הוא חוזר לשאלה הבסיסית - מי יצר את יכולת הבריאה של אלוהים, או מהיכן הופיעה היכולת הזאת? האם הפוטנציאל לבריאת העולם תמיד היה קיים באלוהים? אליעד כהן ממשיך להעמיק בשאלה לגבי הפוטנציאל של בריאת העולם, ושואל אם פוטנציאל זה תמיד היה קיים באלוהים. אם התשובה היא שכן, פירוש הדבר הוא שהמהות ... לא אחדות מוחלטת, ואם אין בו פוטנציאל כזה, אז איך בכלל התרחשה הבריאה והופיעה הנפרדות? השאלה הזו חושפת את הסתירה העמוקה בהבנת מושג הבריאה והאחדות. מדוע ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים אינו מספק? אליעד כהן שולל גם את ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים. הוא מציין שהסבר כזה מניח חוקיות מסוימת - טבע הטוב להיטיב, אך מיד עולה השאלה מי קבע את החוק הזה? אם ... של אותה אחדות בסיסית. אליעד מסיים בכך שהאדם שיגלה את האחדות האמיתית הזו, יחווה את אלוהים בכבודו ובעצמו ויחיה חיים אמיתיים וטובים יותר, מתוך תחושה של חיבור ושלמות. בריאת העולם ומשמעותה השעמום של אלוהים והטלת ספק בו אחדות ונפרדות במציאות מקור הרצון האלוהי ושאלת הרצון בכלל הסתירות הפנימיות בהגדרת אלוהים כיוצר מדוע יש שטוענים שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? יש הסברים שונים לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. אחד ההסברים טוען כי לפני בריאת העולם התקיימה רק ישות אחת, והיא השתעממה מכיוון שלא היה דבר מחוץ לה. כדי לשבור את השעמום הזה, הישות האלוהית כביכול בראה את העולם, יצרה טוב ורע, והכניסה עניין במציאות. יש גם הסברים נוספים, כמו הרעיון שאלוהים רצה להיטיב לנבראיו או רצה לגלות את מלכותו, אך בכל המקרים מדובר בהנחות שונות שמנסות להסביר מדוע נוצר הרצון לברוא. למה הטענה על השעמום אינה פותרת את שאלת בריאת העולם? אם אומרים שאלוהים ברא את העולם כי היה לו משעמם, חייבת להתעורר השאלה מה גרם לאלוהים לחוות שעמום מלכתחילה. שעמום מצריך רצון לעניין, ואם ... עצמו יש סיבה - והמחשבה על רצון שקדם לבריאה מחזירה אותנו לבעיה הראשונית: איך נולד הרצון עצמו? מהו השינוי הראשון במציאות הקשור לבריאה? יש הטוענים שהשינוי הראשון איננו בריאת העולם, אלא עצם יצירת הרצון של אלוהים לברוא את העולם. אם לא היה קיים רצון כזה, לא הייתה נוצרת ... ומכאן שהשאלה נותרת בעינה: כיצד נוצרו בכלל האפשרויות הנפרדות מתוך אחדות מוחלטת? מדוע הסברים מקובלים כמו אלוהים רצה להיטיב אינם באמת עונים על הקושי? הטענה שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לא עוזרת להבין את מקור הרצון להיטיב. אם אלוהים אינו כפוף לשום חוקיות, כיצד אפשר לומר שעליו ... כולה מאוחדת, ושהדברים מתקיימים בו - זמנית בלי באמת להיות נפרדים. החוויה הזו מביאה להבנה אחרת של המציאות ושל אלוהים, ויוצרת תחושה אמיתית וטובה יותר של חיבור ואחדות. בריאת העולם ומשמעותה השעמום של אלוהים והטלת ספק בו אחדות ונפרדות במציאות מקור הרצון האלוהי ושאלת הרצון בכלל הסתירות הפנימיות בהגדרת אלוהים כיוצר הפעם אני רוצה לדבר על השעמום של אלוהים!! מה זאת אומרת השעמום של אלוהים? הרבה מתלבטים למה בעצם אלוהים ברא את העולם, ואחת השיטות אומרת כי אלוהים חווה שעמום, לפני בריאת העולם היתה ישות אחת, הישות השתעממה ואמרה יאללא בא נעשה אקשן... טוב ורע וכו. ובעצם הם אומרים שהסיבה היא כי אלוהים חווה סוג של שעמום, ולצד זה יש הרבה הסברים אחרים, כי רצה להיטיב לננבראיו, כי רצה לגלות את מלכותו, כל מיני שקרים כאלו ואחרים. עכשיו נסביר למה ההסבר שהבריאה של אלוהים היתה כתוצאה של שעמום, למה הוא הסבר לא נכון. ומי שיש שכל בקודקודו, יבין שהשעמום של אלוהים לא מצדיק את בריאת העולם! ולמה? למה זה לא מסביר את בריאת העולם, כי מה שאני תמיד מסביר זה ש
בריאת העולם / המפץ הגדול / העולם קדמון - מהי האמת? איך והאם נברא העולם?
בריאת העולם המפץ הגדול העולם קדמון - מהי האמת? איך והאם נברא העולם? בריאת העולם. בריאתנות. העולם קדמון. קדמות העולם. נצחיות העולם. חידוש העולם. יש מאין. קוסמולוגיה. אסטרופיזיקה. גיל העולם. ... זהו בכלל השלם והדבר הגדול ביותר שקיים. וכל היקום כולו הוא רק פחות מנקודה אחת ביחס לכלום שהוא השלם שממנו נוצר העולם. גם לפי סיפור בריאת העולם וגם לפי תאוריית המפץ הגדול, לדעת כולם היקום דהיינו, מרחב המקום וציר הזמן לא היו קיימים מאז ומעולם. זא לדעת כולם, הייתה מציאות שלא היה בה זמן, והמציאות הזאת היא אלוהים שהוא מעל הזמן ומעבר למקום. הוויכוח בין הבריאתנים לבין תאוריית האבולוציה הוא רק על התאריכים, אך על המהות כולם מסכימים. כמובן שהאמת היא אחת, והאמת היא שהזמן עצמו נוצר בכל רגע מחדש. דהיינו, בריאת העולם המפץ הגדול מתרחש בכל רגע מחדש, כפי שכבר ביארתי כאן. אך קיימת גם דעה פילוסופית נוספת שלישית שאינה מדעית ו או דתית, שאומרת כי הזמן והמקום היו קיימים כל הזמן וכי היקום עצמו בכלל לא נברא מעולם, אלא הוא היה קיים כל הזמן. בנוסף, תחושת הזמן עצמה גורמת לאדם להרגיש כי הזמן היה קיים כל הזמן, מאחר שהאדם אינו מסוגל להבין בשכלו מהי מציאות ללא זמן. כך שנדמה כאילו העולם בכלל לא נברא מעולם, דהיינו, הזמן והמקום כל הזמן היו קיימים. נמצא כי יש 2 דעות מנוגדות. דעה 1 - בריאת העולם המפץ הגדול, שטוענות כי המקום והזמן נבראו יש מאין. דעה 2 - העולם קדמון, דהיינו, המקום והזמן קיימים מאז ומעולם. אז מהי האמת? וכיצד היא משתקפת ב 2 ... מנקודת המבט של האדם שנמצא בתוך הזמן, הזמן עצמו אורכו נדמה כאין סופי לשני הצדדים, דהיינו, עבר ועתיד. מצד האדם שנמצא בתוך הזמן, הזמן נברא כרגע בהווה וברגע הזה, עם תחושה של אין סוף זמן אחורה וקדימה. חשוב לזכור, כי אם לא היה לאדם דמיון, הרי שגם ... ומצד המהות הכל נמצא באחדות גמורה, כך שמצד המהות אין הבדל בין שום מקום לשום מקום ובין שום זמן לשום זמן. מצד המהות של המציאות, גם אחרי בריאת העולם הזמן והמקום, עדיין גם עכשיו המצב זהה לחלוטין לזה שהיה לפני בריאת הזמן והמקום. מצד המהות של המציאות שממנה עשויים תחושת הזמן והמקום, מצד המהות האחת אין כרגע זמן ומקום. ועכשיו נעבור לנקודת האמת בדעות המנוגדות לעיל: דעה 1 - המקום והזמן נבראו. זה כמובן משקף את הרעיון הפשוט שמסביר שגם המקום וגם הזמן הם מתהווים על ידי משהו חיצוני להם. המקום הוא סוג ... את הצד השני שאומר שהזמן והמקום נצחיים. נקודת האמת היא כי באמת מצד המהות האמיתית של הזמן והמקום, הרי שהם בכלל נמצאים באחדות גמורה עם הבורא דהיינו, המהות הנצחית של המציאות, כך שמצד האמת שניהם באמת נצחיים, מצד המהות הנצחית שלהם. כאשר האדם אומר שהזמן נברא, הרי שהוא אומר שיש לפני בריאת הזמן ואחרי בריאת הזמן . כאשר האדם אומר שהזמן נצחי, לכאורה זה שולל את הבורא, אך באמת זה נובע מהאמת של הבורא עצמו, שמנקודת המבט שלו שהזמן בכלל לא קיים, מנקודת המבט שלו אכן הזמן הוא נצחי בדיוק כמהותה של המציאות עצמה... ... הוא המהות של המציאות, מהות שהיא למעלה מהזמן ולמעלה מהמקום, דהיינו, הם בתוכה, אך היא מהווה אותם ונמצאת מחוצה להם. אלוהים המציאות בוראת את העולם בכל רגע. זהו לא אירוע שהתרחש בעבר, אלא משהו שקורה בכל רגע. השאלה היא לא מי ברא את העולם בעבר, אלא מי בורא את העולם בהווה? מי גורם לתחושת ציר הזמן עצמה להיות קיימת כרגע? ומי גורם לתחושת מרחב המקום עצמה להיות קיימת ...
בריאת העולם יש מאין, העולם נוצר מעצמו, איך נברא העולם? מה ההסתברות והאם העולם נוצר מכלום על ידי אלוהים?
בריאת העולם יש מאין, העולם נוצר מעצמו, איך נברא העולם? מה ההסתברות והאם העולם נוצר מכלום על ידי אלוהים? האם העולם יכול להיווצר מכלום על ידי אלוהים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו הוא השאלה האם העולם נברא יש מאין, או האם הוא נוצר בעצמו, והאם יכול להיות שאלוהים הוא זה שיצר את העולם. הוא מתמקד בשאלה האם הגיוני יותר להאמין שהעולם נוצר באופן מקרי לגמרי, או שנברא על ידי אלוהים מתוך שום דבר מוחלט. אליעד כהן מתייחס להסתברות, להיגיון, ולשאלה האם אלוהים הוא אכן תשובה מתקבלת על הדעת לשאלה כיצד נברא העולם. מהי ההסתברות שהעולם נוצר לבד? אליעד מסביר דרך דוגמה פשוטה שמטרתה להמחיש את הטירוף בשתי תפיסות נפוצות. הדוגמה ... הגיוני, למרות שלדעתו זו האפשרות הכי לא הגיונית שיש. מדוע הרעיון שאלוהים ברא את העולם יש מאין אינו הגיוני? אליעד כהן מסביר באריכות כי הרעיון שהעולם נברא מכלום על ידי אלוהים לא רק שאינו פותר את הבעיה אלא יוצר בעיה גדולה אף יותר. הוא מסביר את ... צורך להניח יוצר. אליעד מדגיש שאין הבדל הגיוני בין שתי האפשרויות הבאות: העולם נוצר מעצמו ללא סיבה או שהעולם נוצר מכלום על ידי אלוהים. לדעתו, שתי האפשרויות הללו הן באותה רמת חוסר היגיון בדיוק. הוא אומר שהטענה אלוהים ברא את העולם היא טענה חסרת משמעות בדיוק כמו הטענה העולם נברא יש מאין באופן אקראי ללא שום גורם. מה המשמעות של יצירת העולם על פי התורה? אליעד נותן דוגמה מתוך התורה, המתארת את בריאת העולם בצורה ציורית. לפי התורה, אלוהים ברא את העולם יש מאין, כלומר, לפני הבריאה לא היה זמן, לא היה מקום, ולא היה שום דבר פרט לאלוהים עצמו. על פי ההסבר שאליעד כהן מנתח, הרעיון של בריאת יש מאין לא פותר שום בעיה אלא רק מייצר עוד שאלות בלתי פתירות, מכיוון שלא ניתן להבין כיצד מאין מוחלט נהיה יש. הוא מתייחס לכך שהדתיים טוענים שזה טיפשי לחשוב שהעולם נוצר במקרה, אבל בעצמם מאמינים שהכל נוצר מכלום על ידי אלוהים, שזה לדעתו אותו סוג של חוסר היגיון. ... מתוך כלום הוא עוד יותר לא הגיוני. האם יש אלטרנטיבה הגיונית להסבר בריאת העולם? אליעד מציג את הרעיון שלפיו למעשה אין הבדל בין אלוהים לאין, כלומר, אלוהים ... כמהות חסרת זמן ומקום, ולכן הוא בדיוק כמו שום דבר. כשהוא אומר אלוהים ברא את העולם, הוא בעצם אומר שהעולם נוצר מכלום מוחלט. לכן מבחינתו אין שום פתרון ממשי בשימוש במונח אלוהים כדי להסביר את בריאת העולם. הוא טוען שהטיעון העולם נברא מכלום על ידי אלוהים והעולם נברא יש מאין מעצמו שניהם לא מתקבלים על הדעת באופן מוחלט ושניהם לא הגיוניים. הדגש המרכזי בדבריו הוא ששתי האפשרויות - העולם נוצר לבד או שאלוהים יצר אותו מכלום - אינן מספקות הסבר הגיוני, מכיוון שהן מניחות יצירה של משהו ... הדתית והפילוסופית שטוענת שהעולם חייב היה להיווצר על ידי כוח עליון. האם העולם נברא מעצמו? בריאת העולם יש מאין האם אלוהים ברא את העולם? איך
הסתברות המפץ הגדול מול בריאת העולם יש מאין, מה ההסתברות שיהיה מפץ גדול? ולמה אלוהים לא ברא את העולם?
... המפץ הגדול מול בריאת העולם יש מאין, מה ההסתברות שיהיה מפץ גדול? ולמה אלוהים לא ברא את העולם? מה ההבדל בין הסתברות המפץ הגדול להסתברות לקיומו של אלוהים? אליעד כהן מסביר על הסתברות המפץ הגדול מול בריאת העולם יש מאין, תוך שהוא מנתח לעומק את הסתירה לכאורה בין המדע לבין תפיסות דתיות של בריאת העולם. הוא פותח בדיון על הטענה הרווחת בקרב דתיים שההסתברות להיווצרות העולם במפץ הגדול נמוכה מאוד עד בלתי אפשרית. על פי ... כשהוא שואל באופן רטורי מהי באמת ההסתברות להיווצרות העולם שלנו מתוך כלום. הוא מדגיש שגם האפשרות שהעולם נברא על ידי אלוהים היא לא יותר סבירה מאשר מפץ גדול, ואף פחות סבירה. הטענה שלו היא שלומר שמשהו נוצר מכלום או שמשהו נוצר על ידי ישות שלא ... מחוץ לזמן ולמקום, שאינו נתפס בשום צורה, אתה בעצם לא אומר כלום על המציאות. לכן, לדבריו, הטענה הדתית על בריאת העולם אינה רק שגויה אלא גם בלתי אפשרית מבחינה לוגית. האם המפץ הגדול אפשרי מבחינה הגיונית? אליעד מסביר שהטענה המדעית של ... שיקום כזה מורכב ייווצר מכלום הוא אפסי, הם מתעלמים מהעובדה שהם בעצמם מניחים הנחה חסרת בסיס לוגי שהעולם נוצר על ידי אלוהים. הוא מדגיש את הסתירה הלוגית הזו, וטוען שהאפשרות לקיומו של יקום פיזיקלי ממפץ גדול, גם אם היא קטנה מאוד (למשל אחד לאין ... מורכבת מאינסוף אפשרויות, ואין שום דבר שמונע מהן להתקיים לאורך זמן אינסופי ובמרחב אינסופי. לסיכום, מדוע בריאת העולם על ידי אלוהים אינה אפשרית? אליעד מסכם כי בריאת העולם על ידי אלוהים, כפי שמתוארת על ידי הדת, היא בלתי אפשרית מבחינה לוגית לחלוטין. לדבריו, אפשרות זאת סותרת את עצם ההגדרה ... יכול לברוא יש מאין? הסתברות המפץ הגדול האם ייתכן קיום ללא זמן ומקום? האם המפץ הגדול הגיוני יותר מבריאת העולם? מה המשמעות של אינסוף אפשרויות? ...
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
... העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות מהי מהות בריאת העולם לפי אליעד כהן? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים של מודעות עצמית, סודות הבריאה, וההבדל בין יש לאין. הוא מסביר את תהליך בריאת העולם והתהוות יש מאין, תוך חיבורם למושגי המקום, הזמן, והצמצום. נושא מרכזי בהרצאה הוא כיצד נוצר העולם ומהות הצמצום, אשר בעטיו נוצרו כל הצורות והמהויות השונות ... עקרון הצמצום כמרכזי בבריאת העולם. הוא מציין שכאשר מדברים על הצמצום, אנחנו מתכוונים לכך שבעצם נוצר מצב שבו היש לא היה קיים לפני הצמצום, וכל מה שנראה כאילו קיים כיום, מקורו באותו אין שהיה ... העולם? אליעד מתאר את בריאת העולם כהליך של יצירה יש מאין, כלומר, שמציאות לא הייתה קיימת עד שלא הייתה הבחנה בין יש לאין. ברגע שהיתה הבחנה בין השניים, נוצרה כל הצורה שאנחנו מכירים היום. ... על חיינו. מודעות עצמית בריאת העולם יצירה יש מאין סוד הצמצום הבדל בין יש לאין ...
השעמום של אלוהים, הסרט מגה מיינד מגה מוח, בריאת העולם מתוך שעמום
השעמום של אלוהים, הסרט מגה מיינד מגה מוח, בריאת העולם מתוך שעמום
... של אלוהים, הסרט מגה מיינד מגה מוח, בריאת העולם מתוך שעמום מדוע אלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? אליעד כהן מסביר את רעיון בריאת העולם מתוך השעמום, תוך שימוש בדוגמה מהסרט מגה מיינד (מגה מוח). בסרט, הדמות ... מגה מיינד מחליט ליצור לעצמו אויב חדש שיתמודד מולו ויחזיר לו עניין ומשמעות לחיים. בדומה לכך, אליעד מסביר שהרעיון בסרט משמש להמחשת הרעיון שהעולם נברא מתוך שעמום של אלוהים. אלוהים, לפי ההסבר, נמצא במצב של שלמות מוחלטת שבו הכל טוב באופן ... נמצא במצב שבו הכל כבר מושלם ולכן אין לו משמעות או אתגר כלשהו. מהי הבעיה עם מושג השעמום לפני הבריאה? אליעד מציין שיש בעיה בטענה שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום, כי לפני הבריאה כלל לא הייתה קיימת המילה שעמום. כלומר, הרעיון שאלוהים ... שעמום. למעשה, לא הייתה קיימת כלל ההגדרה של המושג טוב או רע או משמעות. אלוהים לא יכול היה להשתעמם בפועל כי המושג של שעמום עצמו הוא מושג שנברא בתוך הבריאה. לכן, ההסבר של השעמום של אלוהים הוא רק משל, הנחשה שמטרתה להבהיר את הסיבה ... מוחלטת, למצב של חוסר שלמות. אך אליעד חוזר ומסביר שגם זה רק משל, ואין משמעות לכך שאלוהים באמת השתגע. ההסבר של המלך השתגע נועד רק להראות שבריאת העולם מתוך שלמות מוחלטת היא דבר לא הגיוני מבחינה שכלית פשוטה, ולכן משתמשים ... ליצור לעצמו אויב שיכניס עניין ואתגר לחייו. הסרט מראה בצורה ברורה כיצד השלמות המוחלטת מובילה לשעמום, וכיצד השעמום מוביל לפעולה יצירתית (בריאת אויב חדש). כך אליעד מסביר שהרעיון הזה מקביל למצב של אלוהים, שמהשלמות שלו היה חייב ... ופשוטה להמחשה של רעיון פילוסופי עמוק מאוד, והוא נועד לסייע למי שרוצה להבין את רעיון הבריאה, השעמום של אלוהים, ואת הסיבה העמוקה לכך שהעולם נברא עם כל החסרונות והקשיים שבו. מה המשמעות האמיתית של בריאת העולם מתוך השעמום של אלוהים? המשמעות האמיתית שאליעד מנסה להעביר היא לא ... השלמות בדרך אחרת. באמצעות הבריאה של חוסר השלמות, המציאות מסוגלת לגלות את עצמה מחדש ולחוות את עצמה באינסוף דרכים וצורות שונות. למה אלוהים ברא את העולם? מה המשמעות של הסרט מגה מיינד? האם אלוהים יכול להשתעמם? בריאת העולם מתוך שעמום מדוע יש רוע בעולם? ...
התחדשות, לידה מחדש, בריאת העולם, לברוא את העולם, הנאה מתמדת, להתחדש, התחלה חדשה, יציבות, שינויים
... לידה מחדש, בריאת העולם, לברוא את העולם, ... שמכירה את עצמה בשלמות, יוצרת מצב שבו היא לא מודעת לחלוטין לעצמה כדי לחוות משהו חדש, כאילו בפעם הראשונה. איך אפשר לחוות את בריאת העולם בכל רגע מחדש? ... יכול להתבונן בו ולשאול את עצמך מה זה כיסא?, איך הוא נוצר?, מה היה לפני הכיסא?, וכך, מתוך התבוננות עמוקה ומתמדת, לחוות את בריאת הכיסא מחדש מול העיניים שלך ... אותו לראשונה. כמו כן, אם תסתכל על עצמך ותשאל מי אני? תוכל לראות את עצמך כנוצר מתוך הכלום, ממש כאילו אתה עובר את חוויית בריאתך לראשונה. זו בעצם חוויית ההתחדשות ... סוף סוף מצליח להבין את הדבר היא גדולה יותר, וזו ההנאה המתמדת שאליה האדם אמור לשאוף. מה המשמעות של לזכור את הכלום לפני שנבראת? בשיחה הוצגה גם הדוגמה של רבי ... התחדשות אמיתית. להבין את הכלום, אומר אליעד, פירושו להבין את המציאות באמת, וכך האדם יכול להגיע לחוויה שבה הוא חווה את בריאת העולם ממש כאילו הוא ... עמוקה וגם מהתחדשות מתמדת, ולא להרגיש שהוא תקוע בשגרה או מאבד את עצמו בשינויים אינסופיים. איך לחוות התחדשות מתמדת? מה זה בריאת העולם בכל רגע? איך לצאת ...
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
... את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר? חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות ... ההחלטה של החכם קשורה לבריאת העולם? ההחלטה של החכם לצמצם את כוחו ולתת מקום לאחרים לפעול בעצמם, דומה מאוד לעקרון של בריאת העולם. בדיוק כפי שאלוהים בחר לצמצם את עצמו וליצור מציאות שיש בה חיסרון, שבה הדברים אינם תמיד מושלמים, כך גם החכם מצמצם ... קשור קשר הדוק לתהליך בריאת העולם, שבו השלמות נוצרת דווקא מתוך צמצום וחיסרון. הבחירה החופשית, המאמץ, והדרך אל ההשגה הם אלו שנותנים משמעות אמיתית ... מטרות משמעות הצמצום בבריאת העולם איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? חכם אמיתי, שמכיר את ... צמצום יכולתו של החכם לבריאת העולם? ההיגיון שמאחורי החלטתו של החכם לצמצם את כוחו דומה לרעיון של בריאת העולם. כמו שאלוהים בחר לצמצם את עצמו כדי לאפשר לבריאה להתקיים, כך גם החכם בוחר להגביל את כוחו. זהו אותו מנגנון שבו ... משמעות. רעיון זה דומה לבריאת העולם, שבה אלוהים עצמו צמצם את כוחו כדי לתת לבריאה אפשרות להתקיים ולפעול מתוך רצון חופשי. בחירה חופשית והשפעתה על ... מטרות משמעות הצמצום בבריאת העולם איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, החכם הוא יכול לשכנע כל אחד בכל ... או בבחירה חופשית כמו שהעולם נברא שאלוהים בחר לברוא את העולם מאותו מקור הוא בוחר לצמצם את יכולותיו, הוא בוחר לא לשכנע אותך עד הסוף, הוא לא יגרום לך לעשות את מה ... כמו לשאול למה אלוהים ברא את העולם, למה הוא עושה שינויים הרי אם הוא משנה אז זה אומר שהוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה שיקרה בסוף אז למה הוא עושה את זה בתהליך הדרגתי, ...
מה היה לפני בריאת העולם? האם אפשרי לדבר על כך?
... היה לפני בריאת העולם? האם אפשרי לדבר על כך? טיעון: לא ניתן לדבר על מה שהיה לפני בריאת העולם, כי אלוהים הוא מעל לשכל האנושי וכולי. סוף טיעון. הפרכה: ברגע שאדם טוען שאלוהים ברא את העולם, הרי שהוא מדבר על לפני הבריאה + הוא מדבר על מהותו של אלוהים. ברגע שהאדם אומר שהעולם נברא , בו ברגע הוא בעצם מגדיר מצב שהוא לפני הבריאה שבו היה רק אלוהים. גם אם האדם לא אומר בצורה מפורשת שאלוהים נמצא בתוך זמן, הרי שהוא אומר את זה בצורה עקיפה ברגע שהוא אומר שאלוהים ברא את העולם, דהיינו, הוא מייחס לאלוהים שינוי כלשהו דהיינו, לפני ואחרי הבריאה. ברגע שהאדם אומר משהו כלשהו על אלוהים, כגון לדוגמה אומר שאלוהים ברא את העולם, הרי שבאותו הרגע הוא כבר הפך את אלוהים ... אך זה בעצם אומר שאין מה לדבר עליו, ואי אפשר לייחס לו פעולה כלשהי, אי אפשר לייחס לו רצון כלשהו וכולי. כמו כן ניתן לקבל את הטענה שאי אפשר לדבר על מה שהיה לפני בריאת העולם, אך ממילא זה אומר שגם אי אפשר לומר שהעולם נברא. כי בו ברגע שאמרת שהעולם נברא, באותו רגע הגדרת מצב של לפני הבריאה. ולכן, הגיוני יותר לומר שהעולם היה קיים כל הזמן בצורה כלשהי, וכי אלוהים מעולם לא ברא את העולם. וכך אנחנו גם לא מדברים על לפני הבריאה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
סודות הבריאה האלוהית, 2 חלקים - הספר על: בריאת העולם, סודות הבריאה, סודות היקום, סודות המציאות, בריאת העולם, האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בריאת העולם, בריאת העולם, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סודות המציאות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר The-Creation.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא איך העולם נברא, איך נברא העולם, איך נוצר העולם בתחום בריאת העולם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר The-Creation.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 20_06_2025 השעה 00:01:03 - wesi26