שבוע טוב (-:
רגע אליעד, אני מנסה להבין משהו.
זה שאדם לא יכול לחשוב על שני דברים מנוגדים בו זמנית, או שני דברים כי "צריך להם זמן" זה יכול להיות נכון, אבל גם יכול להיות לא נכון (-:
כי כאן אתה "מניח" שזה בלתי אפשרי לחשוב בצורה כזאת, אחרת כמו שראיתי שכתבת "שולחן וכיסא היו אחד".
אבל זוהי הנחה של מוח מצומצם, כי מבחינת המציאות, ישנה "מחשבה על הכול" כדבר אחד.
זמן יכול להתקיים מבחינתנו. מי החליט שזמן בכלל קיים מבחינת האמת?
כל "תנועה" נמדדת באמצעות זמן.
אם נניח למשל, כדור הארץ מסתובב. האם הוא מסתובב בזמן מסויים, או שהוא רק מסתובב?
מי בכלל המציא את המושג הזה "זמן"?
זה כמו לומר שיש עבר הווה ועתיד.
מישהו יכול לשים אצבע ולומר מהו בכלל "זמן הווה"?
הרי זמן הווה לא קיים. ואם זמן הווה לא קיים, מין הסתם גם השניים האחרים לא יכולים להתקיים.
עבר הווה ועתיד הם בדיוק אותו אחד.
אז בסדר, אתה יכול לומר "קרה משהו בעבר", אבל המשהו הזה פשוט קרה. זה שמתייחסים אליו כזמן "עבר", זה לא אומר שהוא נמצא במסגרת זמן בכלל.
ואם בכלל בזמן האירוע לא היה מישהו שיכול לומר "ראיתי", ניתן בכלל לומר שהדבר קרה?
והארוע עצמו, כשהוא קורה? הרי הוא פשוט מתרחש.
האם הוא מודד את הזמן של עצמו?
לא. אנחנו מודדים אותו.
זמן, הוא בסך הכול כלי אמצעי תקשורת בין האדם לבין המציאות. או נכון יותר, כלי הפרדה בין האדם למציאות.
כשאתה חולם, יש לך בכלל מושג של זמן?
זמן יכול להתקיים רק מבחינת "חמשת החושים", שום דבר שמעבר.
דבר נוסף.
אם נניח, לא היית יודע מהו בכלל המושג "זמן", והייתה לך אפשרות לשבת "מבחוץ" ולצפות בכדור הארץ מסתובב סביב עצמו וסביב השמש, האם לא היית רק מסתכל על הסיבובים, כמו שהם?
האדם הגדיר את המושג זמן. לא המציאות.
וכול התגובות היום כאן, לגבי מרחב זמן וכול השטויות האלה, יכולות להתקיים רק בגלל המצאת המילה הזאת (-:
אבל זה גם מה שיפה כאן.
אנחנו יוצאים להמציא הכול.
כמו שאמרתי בעבר, מילת המפתח היא יצירתיות (-:
ובנושא אחר לגמריי
אליעד, למה אתה כל כך שונא את הדתיים?
אם תגיד "אני לא שונא", זה מנוגד לדרך שבה אתה כותב דווקא עליהם כאן.
ויש כאן בעייה.
כי אתה "יודע", שמצד האמת, זה בסדר שקיימים דתיים.
אחרת "הם" לא היו קיימים.
ואם אתה שונא אותם, אתה שונא את האמת.
אם אתה האמת, איך אתה יכול לשנוא את עצמך?
ולא משנה אם "אלוהים הדתי", קיים או לא קיים. מה הקשר בכלל?
למעשה, ולפחות לפי מה שאתה כותב, בחרת צד מסויים. רואים את זה בכתיבה שלך
אלא אם אתה משקר, ואז לא בחרת צד.
אבל אז גם לא היית בוחר להתנגח בהם.
אגב
לא הבנת כלום מדברי נחמן מברסלב.
בהתחלה, חשבתי שהבנת.
למעשה, בפועל, לא הבנת אותו בכלל.
אולי במקום ההמלצה שלך לקרוא את הספר שלך פעם אחר פעם עד שמבינים, תחזור לקרוא קצת ליקוטי מוהר"ן, עד שבאמת תבין אותו (-:
שיהיה שבוע טוב (-: